Saturday, November 03, 2007

White Cane Day 2007


White Cane Day celebration at Esplanade, Penang.
Organised by St. Nicholas Home, Penang.
St. Nicholas Home, Penang website
http://www.snh.org.my

"White Cane Day is celebrated yearly with the purpose to create public awareness on white cane safety and promote social integration between the public and the visually impaired." adapted from http://www.snh.org.my/

当天的活动是这样的:
有些义工会牵着弱视,或是盲人朋友们的手,然后一起走2.4km的路程。
从Esplanade(旧关仔角)开始走,然后经过观音亭,银行街。。。
有些义工就负责沿途中派传单给经过的人士。

参与的义工当中有男女老少,马来同胞,印度同胞,华人同胞,连外国人都有来帮忙哦!
有些则是父母带着年幼的孩子来参与。
-------------------------------------------
我想和朋友一起拍张照片,刚好身边有一个弱视的同学,我便请他帮我们拍照罗!

他戴着很厚很厚的眼镜。

我教他怎样按钮,也告诉他我想要请他拍的范围。

然后就,喀嚓!

一次就OK了!

虽然他拍不到所有我想要的范围,但是他拍得很清晰哦!
(为了表示我很满意他拍的照片,我决定不再重拍!)

于是,我秀回那张照片给他看。

接着,我们马上笑着对他说"The photo is very nice! Thank you very much!"

他露出了很高兴,很满足的笑容!
(不知道猜得对不对? 这是我一厢情愿的想法啦!!)

14 comments:

maike said...

你说了善意的谎言~
我很好奇为什么你每次都有机会
参与这些慈善活动
你到底是搞什么的
不还是学生吗?
而且怎么会有那么多的时间
你真的有一颗很善良的心

andersonloo said...

U should show us that photo ma....

kai said...

maike:我不是说了善意的谎言。只是
"一个杯子的缺角不看就是圆的。"(证言法师)
我是‘社会大学’的学生。
其实当义工有分成很多种的。
我只是part time的。
我只是利用早上睡懒觉的时间来帮忙他人而以。
善良的心????先谢谢你。

anderson: Just imagine add two more person at the first photo lah ar! Haha!

khengsiong said...

White cane? I thought it referred to the can used to whip kids, LOL...

Malaysia is certainly not as disabled-friendly as many Western countries. The White Cane Day is very meaningful.

"为了表示我很满意他拍的照片,我决定不再重拍!"
Maybe you should have asked him/her to take another photos at different view...

Eileen said...

It is really kind of you to ask the guy to help you take pic. Sometimes it is this small gestures that makes special people feels appreciated and accepted by society. A friendly smile and a soft-spoken comment of appreciation is all that needs to bring impact to them :D

Keep up the good work, gal! :D

kai said...

khengsiong: I guess you must got a lot of "cane" to eat when you are small, hahaha!
Maybe I should...If I got another chance to meet him.

princess eileen: I never thought that this small gestures would help also...Thanks for your encouragement! I would keep it up!

Miney said...


世界需要多点的爱=)

Jing said...

你好热心~嘻!
怎么没把照片放出来?

迷迭香 said...

well... felt being appreciated is a very wonderful feeling ~ ^_^

RC ~倩~ said...

看来你参加很多慈善活动哦!!
很有意义且很有爱心,
有机会的话,我也想参加...

Anonymous said...

你让他觉得自己是有用的

kai said...

LucKy☆sTaR:大家都给一点点的爱,那就会成为大爱了!

jing: 不是热心啦,只是想过得比较充实,有意义罢了。。。

迷迭香:对一个身无残缺的人也是!

RC ~倩~ :我才参了很少次而以啦!哈哈!
只要上网查找,你也有很多机会参加的! 加油哦!

出租回忆:谢谢你。我会转告我的朋友让她知道我们无意间做了让人开心的事!

maike said...

你是慈济的~?

kai said...

不是。但我很喜欢证言法师写的书。